آخرین مهلت زمان ثبت نام نوبت شبانه ۱۴۰۳ کنکور 1403

مهلت ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی دانشگاه ها برای ۱۴۰۳ فردا پایان می پذیرد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه، ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده بود با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده فردا پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی برای برادران، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام نمایند و این دفترچه هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار گرفت.

همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ،۳۰ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی ۱۰ درصد (درمجموع ۴۰ درصد) با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی بود. سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوزادهم نظام ۳-۳-۶ یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی – واحدی یا ترمی – واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال۱۴۰۲ ،به میزان ۲۶ درصد با تأثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و مابقی به سهم نمره کل آزمون اختصاصی(کنکور) اضافه شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین تغییرات آزمون امسال در مقایسه با سال گذشته است.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

منبع  – isna.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا