نقش آمریکا در حمله به کنسولگری ایران در سوریه

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر اینکه آمریکا در حمله رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه هیچ نقشی نداشته است، گفت واشنگتن از حمله این رژیم به یک خیریه آمریکایی در نوار غزه خشمگین است.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما هیچ نقشی در حمله به دمشق نداشتیم. ما به‌هیچ‌وجه ممکن در آن دخیل نبودیم.» او همچنین اظهار کرد که ایالات متحده پیش‌بینی روشنی از واکنش احتمالی ایران به این حمله ندارد.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد. بر اثر این حمله ۱۳ تن از جمله سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سردار سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» به شهادت رسیدند.

علاوه بر این، کربی اظهار کرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید نظامی بالقوه در نوار غزه باخبر بوده و نیروهای ایالات متحده را در نوار غزه مستقر نخواهد کرد.

این مقام آمریکایی در یک نشست خبری گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که غزه یک منطقه جنگی است. اولویت اصلی رئیس‌جمهور حفاظت از نیروها و رهبران نظامی ما خواهد بود و آن‌ها وارد غزه نخواهند شد.»

بااین‌حال، کربی تصریح کرد که نیروهای آمریکا در نزدیکی ساحل غزه مستقر شده‌اند تا ارسال کمک‌های بشردوستانه را به این باریکه تسهیل کنند.

کربی در ادامه با اذعان به خطراتی که در نوار غزه در جریان است، اعلام کرد یکی از کارکنان یک خیریه آمریکایی که امروز در نوار غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، شهروند آمریکایی دو تابعیتی بوده است.

رژیم صهیونیستی یک سازمان خیریه آمریکایی به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی» را در نوار غزه هدف قرار داد که به کشته‌شدن هفت‌تن از ملیت‌های مختلف منجر شد.

این سازمان که از هفتم اکتبر تا امروز، وظیفه امدادرسانی و تحویل کمک‌های بشردوستانه در نواز غزه را برعهده داشت، فعالیت‌های خود در این باریکه را به حالت تعلیق درآورده است.

کربی در این نشست خبری با طرح این ادعا که واشنگتن از کشته‌شدن غیرنظامیان در حمله رژیم صهیونیستی خشمگین شده، گفت: «تایید می‌کنم که یکی از (کشته‌شدگان) شهروند دو تابعیتی آمریکا بوده؛ اما نتوانستم درباره ملیت تمامی کشته‌شدگان با مقامات مربوطه گفت‌وگو کنم. همچنین تا آنجا که من مطلع هستم، احتمال دارد تعداد تلفات افزایش یابد.»

منبع خبر– isna.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا